wtorek, 26 lutego 2013

Zasiedziałeś nieruchomość pamiętaj o wpisaniu tego do Księgi Wieczystej

Osoby, które dokonały zasiedzenia nieruchomości, powinny po uzyskaniu potwierdzającego ten fakt orzeczenia sądowego, jak najszybciej wpisać się do księgi wieczystej dla danej nieruchomości. W przeciwnym razie, pomimo że formalnie stały się właścicielami, poprzedni właściciel, który choć już przestał nim być, lecz nadal figuruje w księdze, będzie mógł ją skutecznie sprzedać. Jest tak dlatego, że ochrona wynikająca z rękojmi ksiąg wieczystych (dany wpis w księdze wieczystej uważa się za zgodny z rzeczywistością, nawet jeśli naprawdę jest zupełnie inaczej) jest silniejsza niż zasiedzenie.  
To wnioski z wyroku Sądu Najwyższego z 21 lutego 2013 r. (sygnatura akt: IV CSK 481/12).

( Źródło: Rzeczpospolita, 25.02.2013.)

3 komentarze:

  1. Naprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie ja się jeszcze tymi kwestiami nie interesowałem i jestem zdania, że jak najbardziej fajnie jest mieć nową nieruchomość. Właśnie dlatego ja także zdecydowałem się na wybór mieszkania od dewelopera https://www.eurostyl.com.pl/ i na całe szczęście całość transakcji przebiegła bez problemów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Moje doświadczenie z firmą brukarską https://bruk.warszawa.pl/ było wyjątkowo pozytywne. Zajęli się układaniem kostki brukowej w moim ogrodzie i efekt końcowy przekroczył moje oczekiwania. Pracownicy byli profesjonalni, terminowi i bardzo skrupulatni. Ich doradztwo w wyborze materiałów było nieocenione. Polecam ich każdemu, kto potrzebuje wysokiej jakości usług brukarskich.

    OdpowiedzUsuń